barns-lekutveckling
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
barns-lekutveckling [2025/02/09 10:10] – anita | barns-lekutveckling [2025/02/09 10:13] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 4: | Rad 4: | ||
//”De barn vars hemmiljö avviker mest från skolnormerna\\ | //”De barn vars hemmiljö avviker mest från skolnormerna\\ | ||
blir också de stora förlorarna i skolan.”// | blir också de stora förlorarna i skolan.”// | ||
- | Ur boken Samspel för förändring av Britta | + | Liljegren |
\\ | \\ | ||
För att kunna leka måste barn urskilja och förstå leksignalen, | För att kunna leka måste barn urskilja och förstå leksignalen, | ||
Rad 20: | Rad 20: | ||
**Ömsesidighet: | **Ömsesidighet: | ||
**Turtagande: | **Turtagande: | ||
- | \\ | ||
\\ | \\ | ||
”Arbetet med att skapa en trygg och positiv atmosfär bland barnen så att alla får möjlighet att utveckla sig i lek kan försiggå på två plan:\\ | ”Arbetet med att skapa en trygg och positiv atmosfär bland barnen så att alla får möjlighet att utveckla sig i lek kan försiggå på två plan:\\ |
barns-lekutveckling.1739095803.txt.gz · Senast uppdaterad: 2025/02/09 10:10 av anita