samundervisningsgruppen-i-rattvik
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
samundervisningsgruppen-i-rattvik [2020/12/02 14:13] – anita | samundervisningsgruppen-i-rattvik [2022/01/15 11:02] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 1: | Rad 1: | ||
====== Samundervisningsgruppen i Rättvik ====== | ====== Samundervisningsgruppen i Rättvik ====== | ||
- | |||
- | [[skolan|Backa ett steg]] | ||
Kan man blanda olika begåvningsnivåer i ett klassrum? \\ | Kan man blanda olika begåvningsnivåer i ett klassrum? \\ | ||
Rad 8: | Rad 6: | ||
**Svar på alla tre frågorna: JA!** | **Svar på alla tre frågorna: JA!** | ||
+ | < | ||
+ | <figure style=" | ||
+ | </ | ||
+ | {{: | ||
+ | < | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | Ur Hjälpmedelsboken av Gunilla Gerland | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
Rektor för grundsärskolan år 6-10 i Rättvik var även Elevhälsans chef. Grundsärskolan hade 4 elever i klassen och tre personal.Två utbildade pedagoger och en elevassistent. Rektorn tyckte att det var alldeles för få elever på tre personal. De har för lite att göra ansåg hon. Därför erbjöds rektorerna i kommunens grundskolor att få hjälp dem med elever som hade komplicerad inlärning av olika slag. | Rektor för grundsärskolan år 6-10 i Rättvik var även Elevhälsans chef. Grundsärskolan hade 4 elever i klassen och tre personal.Två utbildade pedagoger och en elevassistent. Rektorn tyckte att det var alldeles för få elever på tre personal. De har för lite att göra ansåg hon. Därför erbjöds rektorerna i kommunens grundskolor att få hjälp dem med elever som hade komplicerad inlärning av olika slag. | ||
- | Pedagogerna fick uppdraget att fortsätta individualiseringen precis som man hade gjort med grundsärskolans elever. Man tog reda på vad eleven kunde och började därifrån. Någon elev var dyslektisk, en annan hade ADHD, en tredje var mest ovillig till det mesta och ville inte gå i grundsärskolan. Eleven ansåg att den var för lätt. Man kallade gruppen för samundervisningsgruppen - samarbete mellan två grundskoleformer. De flesta | + | Pedagogerna fick uppdraget att fortsätta individualiseringen precis som man hade gjort med grundsärskolans elever. Man tog reda på vad eleven kunde och började därifrån. Någon elev var dyslektisk, en annan hade ADHD, en tredje var mest ovillig till det mesta och ville inte gå i grundsärskolan. Eleven ansåg att den var för lätt. Man kallade gruppen för samundervisningsgruppen - samarbete mellan två grundskoleformer. De flesta |
==== Se även: ==== | ==== Se även: ==== |
samundervisningsgruppen-i-rattvik.1606918436.txt.gz · Senast uppdaterad: 2020/12/02 14:13 av anita