valaret-2026-politik-i-skolfragor
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version. | |||
valaret-2026-politik-i-skolfragor [2024/11/03 09:08] – anita | valaret-2026-politik-i-skolfragor [2024/12/09 11:38] (aktuell) – [VÄNSTERPARTIET] anita | ||
---|---|---|---|
Rad 24: | Rad 24: | ||
{{: | {{: | ||
\\ | \\ | ||
+ | |||
**Motion till Avesta kommun angående barn och elevers lärande och personlig utveckling.** | **Motion till Avesta kommun angående barn och elevers lärande och personlig utveckling.** | ||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | (I högra kolumnen ses artikeln som publicerats i gratistidningen för Avesta | ||
- | Vänsterpartiet anser att det saknas rutiner och dokumenterade handlingsplaner för att uppmärksamma barn med olika former av begåvningar. Det kan handla om särskild intellektuell begåvning eller begåvning inom konst och musik samt särskilda utvecklade förmågor inom idrott och teknik eller inom annan begåvningsdomän. Särskilt begåvade barn behöver inte alltid vara högpresterande barn, det är viktigt att fokusera på barnets | + | Vänsterpartiet anser att det saknas rutiner och dokumenterade handlingsplaner för att uppmärksamma barn med |
+ | olika former av begåvningar. Det kan handla om särskild intellektuell begåvning eller begåvning inom konst och musik samt särskilda utvecklade förmågor inom idrott och teknik eller inom annan begåvningsdomän. Särskilt begåvade barn behöver inte alltid vara högpresterande barn, det är viktigt att fokusera på barnets | ||
\\ | \\ | ||
I Avesta kommun finns det barn som inte ser skolan som den plats där de vill vara och där de kan utvecklas. Vänsterpartiet vill att skolsociala teamet utvecklar sin verksamhet genom att skapa rutiner för systematisk kartläggning av elever med särskilda behov av pedagogiskt stöd. Det är värdefullt att det finns upprättade rutiner för att samla data. För att skapa kunskapsbaserade strukturer krävs ett systematiskt arbete. \\ | I Avesta kommun finns det barn som inte ser skolan som den plats där de vill vara och där de kan utvecklas. Vänsterpartiet vill att skolsociala teamet utvecklar sin verksamhet genom att skapa rutiner för systematisk kartläggning av elever med särskilda behov av pedagogiskt stöd. Det är värdefullt att det finns upprättade rutiner för att samla data. För att skapa kunskapsbaserade strukturer krävs ett systematiskt arbete. \\ | ||
Rad 53: | Rad 58: | ||
Länk till inslaget i SVT som nämns som referens:\\ | Länk till inslaget i SVT som nämns som referens:\\ | ||
[[https:// | [[https:// | ||
+ | |||
+ | |||
valaret-2026-politik-i-skolfragor.1730624915.txt.gz · Senast uppdaterad: 2024/11/03 09:08 av anita