saerskild-begavning-i-skolan-2025
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version. | |||
saerskild-begavning-i-skolan-2025 [2025/02/08 11:02] – [Social utveckling] anita | saerskild-begavning-i-skolan-2025 [2025/02/08 11:04] (aktuell) – [Social utveckling] anita | ||
---|---|---|---|
Rad 43: | Rad 43: | ||
En förälder uttrycker det så här: Ena stunden samtalar man med en klok 8-åring på en 14-årings nivå och i nästa sekund så ska jag försöka få samma 8-åring att inte riva hela huset pga. av ett misslyckande eller missförstånd. Om man kräver för mycket eller för litet så riskerar man samma enorma känslostorm. Man vet aldrig vilken mental ålder barnet befinner sig i för tillfället och som man ska relatera till. | En förälder uttrycker det så här: Ena stunden samtalar man med en klok 8-åring på en 14-årings nivå och i nästa sekund så ska jag försöka få samma 8-åring att inte riva hela huset pga. av ett misslyckande eller missförstånd. Om man kräver för mycket eller för litet så riskerar man samma enorma känslostorm. Man vet aldrig vilken mental ålder barnet befinner sig i för tillfället och som man ska relatera till. | ||
- | **Många är de föräldrar som kan skriva under på detta.** {{ : | + | **Många är de föräldrar som kan skriva under på detta.** {{ : |
\\ | \\ | ||
Horndal 2025\\ | Horndal 2025\\ |
saerskild-begavning-i-skolan-2025.1739012561.txt.gz · Senast uppdaterad: 2025/02/08 11:02 av anita